dinsdag, januari 31, 2006

Rust en rust is twee

Ik heb van mijn mentrix gehoord dat ik een bepaalde rust uitstraal in de klas en dat dat goed merkbaar is in de klas en bij de kinderen. Ik vroeg me toen af waar ze dat vandaan haalde, omdat het soms in mijn hoofd best een chaos kan zijn.
Vandaag had ik dat gevoel van rust helemaal niet. Ik had steeds het gevoel dat de kinderen tussen mijn vingers doorglipten en dat ik steeds te laat ingreep. Ik had ook steeds dat ik de kinderen weer terug moest roepen en ze weer rustig te krijgen om weer verder te kunnen met de les. Ik heb ook nog niet het gevoel dat alle kinderen mijn gezag onderkennen en zich aan mijn maatstaven kunnen houden. Misschien moet ik vooraf toch steeds even duidelijk zijn wat wel en wat niet mag.

De rust die ik in de klas kan hebben met de kinderen zit lang niet altijd in mijn hoofd. Ik heb de afgelopen tijd bijvoorbeeld echt gemerkt dat ik qua planning en vergaderingen en overleggen hier en daar niet op een rijtje heb wat nu allemaal gepland staat en waar ik dan bij moet zijn en wanneer. Ik moet hier echt even grip op zien te krijgen, want nu heb ik steeds het gevoel dat ik achter de feiten aanhobbel.. En dat is irritant. Dus plannen is een goed leerpunt :) Ik ga mijn best doen de komende tijd om dat te verbeteren. Dingen in mijn agende zetten en ook steeds in mijn agende kijken!

Nou wie weet verbeterd het!

1 opmerking:

Daphne zei

verbetert

Yo
(via Krzyzstof)